Accueil > Formations > Fiche formation

     Efficacité professionnelle

Personal assistant van A tot Z

Formation catalogue

Code : 7170516

3 dagen - 21 uren

Tarif : 1625 € HT

Repas inclus

Uw dagelijkse efficiëntie ontwikkelen.

Formation dispensée en néerlandais
 
 

Objectifs pédagogiques

De samenwerking met uw manager verbeteren.

Uw prioriteiten vastleggen. In productiviteit en efficiëntie winnen.

 

Compétences acquises

Aan het einde van de opleiding zal u in staat zijn om uw verscheidene taken en contacten beter te beheren om efficiënter en met meer comfort te werken.

Module 1: Uw functie, uw werkkader en uw omgeving bepalen

• Het kader van uw functie bepalen.

• De behoeftes en de verwachtingen van uw manager en van uzelf identificeren.

• Samenhang behouden tussen eigen imago/ bedrijfsimago.

• De verschillende managementtypes begrijpen en zich er aan aanpassen.

• Uw actie- en verantwoordelijkheidsgrenzen bepalen.

• Samenwerking aanmoedigen.

• Uw bedrijf kennen en zijn waarden overbrengen.

Ervaring delen: over de ontwikkeling van de loopbaan en de opdrachten van de assistent-e.

Praktijkoefening : ontwikkeling van een handleiding 'bepaling van de functie'.

 

Duur: 1 dag-7uur: 9u-17u30

 

Module 2: Uw persoonlijke deskundigheid optimaliseren

• Uw leerwijze kennen.

• Uw expertise bepalen en ze nuttig maken voor de anderen.

Praktijkoefening: uw leerwijze bepalen.

• De diversiteit van de persoonlijkheden in het beroepsleven beheersen.

• Uzelf goed kennen om het welslagen in uw werk te bevorderen.

• Uw deskundigheid ontwikkelen.

Autodiagnostiek: van uw persoonlijke expertise.

 

Duur: 1/2 dag-3u30: 9u-12u30

 

Module 3: Beter zijn tijd beheren om in autonomie te winnen

• Uw prioriteiten bepalen.

• Leren om te anticiperen en zich te organiseren.

• Uw tijd en uw planning beheren volgens uw manier van werken.

• De creativiteit stimuleren om efficiënte oplossingen te vinden.

• Verschillende stadia van stress beheren.

Gevallenstudie: de keuze van de criteria om de rangorde van uw prioriteiten te bepalen. Het urgente van het belangrijke onderscheiden en een onverwacht probleem kunnen inplannen.

 

 Duur: 1/2 dag-3u30: 9u-12u30

 

Module 4: Gevoelige kwesties beter kunnen behandelen

• Op conflicten anticiperen en positiveren.

• De conflicten voor zijn dankzij het beheersen van de empathische en authentieke communicatietechnieken.

• De basis van de mondelinge en niet mondelinge communicatie kennen.

• De spanning er uit halen.

• Zich aan de verschillende persoonlijkheden en communicatiebehoeften aanpassen.

• De NGC (niet gewelddadige-communicatie): bewustzijn van uw diepere behoeften en ze kunnen uitdrukken.

• Luisteren naar andermans behoeften en overeenstemming vinden.

Rollenspel: relationeel beheer in verschillende risicovolle situaties.

 

Duur: 1/2 dag-3u30: 9u-12u30

 

Module 5: Efficiënt communiceren

• Met tact communiceren dankzij de zelfbewustzijntechnieken.

• De verschillende fases van groepsdynamiek kennen.

• Het actief luisteren toepassen.

• Het verschil maken tussen iets uitdrukken en zich laten gelden.

• Feedback geven, krijgen en er rekening mee houden.

Autodiagnostiek: assertiviteitstest.

 

Duur: 1/2 dag-3u30: 9u-12u30

Public concerné

Personal assistants en manager assistants.

 

Prérequis

Aucun

Sessions

Actu éditions

Droit et contentieux de la fonction publique

Droit et contentieux de la fonction publiqueLe droit et le contentieux de la fonction publique ont fortement évolué ces dix dernières années : bénéficiez d’une approche pragmatique par des praticiens chevronnés
En savoir plus

Influencer avec éthique

Influencer avec éthiqueComment faire adhérer l’autre, les autres à son projet et être crédible à long terme ? Comment construire une stratégie influente...
En savoir plus
 
 
Contact - tél : 02 533 10 20
Coordonnées et plan d'accès