Accueil > Formations > Fiche formation

     Efficacité professionnelle

Emotionele en relationele intelligentie ontwikkelen

Formation catalogue

Code : 7170515

2 dagen - 14 uren

Tarif : 1350 € HT

Tarif pour les particuliers : 1080 € TTC

Repas inclus

Anvers

Een positief en stressvrij werkklimaat bevorderen.

Formation dispensée en néerlandais
 
 

Objectifs pédagogiques

Zichzelf leren kennen en met anderen leren omgaan om anderen beter te kunnen begrijpen en constructieve interacties te bevorderen. Negatieve spanningen leren vermijden en transformeren.

 

Compétences acquises

Aan het einde van de opleiding zal u in staat zijn om dagelijks constructieve relaties te onderhouden.

Inleiding

• Verwachtingen van de groep in verband met de opleiding verzamelen en het trainingscontract opmaken.

• Programma uitleg.

 

Emotie heeft ook met gedrag

• Van grote en kleine emoties; theoretische uitleg over wat emoties zijn.

 

Ken je eigen emoties

Toepassingsoefeningen: hierbij gaat het erom eigen emoties te kunnen ontdekken, om later ook beter in staat te zijn de emoties van anderen te herkennen.

Toepassingsoefeningen: eigen emoties ontdekken: vanuit kindertijd, vanuit het lichaam, zichzelf goed kennen.

 

Eigen gevoelens doelgericht inzetten

Het gepaste gevoel ontwikkelen: gevoel tonen en laten zien, jezelf serieus nemen, wat een optimistische en een pessimistische houding is, constructief zeuren.

 

Het zich kunnen inleven

• Leren en begrijpen wat empathie is en het effect ervan op communicatie en interactie.

• Leren met anderen effectief  te communiceren.

• Non-verbale communicatie herkennen en interpreteren.

 

Emotionele intelligentie en het samenleven

• Leren respect en interesse te tonen en complimentjes te geven.

• Leren verschillende standpunten te zien en in te nemen om te vermijden op een eenzijdig spoor te blijven zitten. Het leren opstaan voor de waarheden van de anderen.

• Leren tot gemeenschappelijke doelen te komen.

 

Oude blauwdrukken achterlaten

• Leren stress vroegtijdig te herkennen en te beheersen.

• Leren neen zeggen.

• Leren dat veranderen mogelijk is.

 

Evaluatie, feedback en afsluiting

Public concerné

Iedereen die zijn relatie tot anderen wil verbeteren en op een constructieve en positieve manier wil leren communiceren.

 

Prérequis

Aucun

Sessions

Actu éditions

Droit et contentieux de la fonction publique

Droit et contentieux de la fonction publiqueLe droit et le contentieux de la fonction publique ont fortement évolué ces dix dernières années : bénéficiez d’une approche pragmatique par des praticiens chevronnés
En savoir plus

Influencer avec éthique

Influencer avec éthiqueComment faire adhérer l’autre, les autres à son projet et être crédible à long terme ? Comment construire une stratégie influente...
En savoir plus
 
 
Contact - tél : 02 533 10 20
Coordonnées et plan d'accès