Accueil > Formations > Fiche formation

     Efficacité professionnelle

Dagelijks uw mannetje staan

Formation catalogue

Code : 7180519 Nouveau

1 jour - 7 heures

Tarif : 760 € HT

Tarif collectivité* : 610 € HT * Tarif réservé aux mairies, conseils régionaux, conseils généraux, communautés de communes, communautés d'agglomération, communautés urbaines.

Repas inclus

Anvers

Assertiviteit in de communicatie.

Formation dispensée en néerlandais
 
 

Objectifs pédagogiques

Assertiviteit ten dienste van uw communicatie.

Aanpassen van de communicatie aan de verschillende omstandigheden.

De basisvoorwaarden van een assertieve en engagerende communicatie kennen.

 

Compétences métier

Meer zelfkennis om zich te doen gelden in een professionele omgeving

• Gedragskenmerken onder stress identificeren.

• De vier gedragsklassen leren kennen.

Zelfdiagnose: zelfevaluatieformulier.

 

Gebruik maken van de tools assertiviteit en zelfbevestiging

• Luistervaardigheden ontwikkelen.

• Empathie ten dienste van uw communicatie.

• De juiste formuleringstechniek kiezen.

• Geen angst hebben van de stilte.

Rollenspel: gebruik van luistertechnieken tijdens een gesprek.

 

Gebruik maken van zelfbevestigingstechnieken

• Opbouwende en positieve kritiek.

• Conflicten voorkomen.

• Diplomatisch en beslist neen durven zeggen.

• Antwoorden op kritiek en omgaan met een agressieve gesprekspartner.

• Beheer van een relationele “allergie”.

Rollenspel: u doen gelden binnen een team, bij de hiërarchie, onder collega’s en in gesprekken onder vier ogen.

 

Beter communiceren om te overtuigen en eigen ideeën ingang te doen vinden
• Uitleg, bijkomende informatie of ophelderingen durven vragen.
• Niet opgeloste vragen duidelijk en efficiënt herhalen.
• Een verandering of een ‘onpopulaire’ maatregel aankondigen en omgaan met weerstand.

• Eerst de noden, behoeften en waarden begrijpen om de eigen ideeën beter aan de man te brengen.

• Omgaan met bezwaren.

• Werken aan argumentering.

 Rollenspel: tools om te overtuigen en te communiceren.

Public concerné

Elke persoon die assertiever wenst te communiceren.

 

Prérequis

Aucun

Sessions

Actu éditions

Droit et contentieux de la fonction publique

Droit et contentieux de la fonction publiqueLe droit et le contentieux de la fonction publique ont fortement évolué ces dix dernières années : bénéficiez d’une approche pragmatique par des praticiens chevronnés
En savoir plus

Influencer avec éthique

Influencer avec éthiqueComment faire adhérer l’autre, les autres à son projet et être crédible à long terme ? Comment construire une stratégie influente...
En savoir plus
 
 
Contact - tél : 02 533 10 20
Coordonnées et plan d'accès