Accueil > Formations > Fiche formation

     Droit Social - Ressources Humaines

Flexibele verloning

Hoe stel ik een voordelig en flexibel verloningsplan op ?

Formation dispensée en néerlandais

Hoe talent aantrekken? Hoe uw personeel gemotiveerd houden? Hoe bijgevolg talent behouden? Hoe zich van uw concurrenten onderscheiden? U weet al dat er nieuwe mogelijkheden inzake het beloningsbeleid bestaan. Maar hoe kunt u een flexibel loonpakket voorstellen? Met welke beperkingen moet rekening worden gehouden op het gebied van wetgeving, belastingen en kostprijs? Hoe uw flexibel verloningsplan ontwikkelen? Om u hierbij te helpen en om een antwoord te bieden op uw vragen stelt IFE u deze studievoormiddag voor.

Animateur(s)

Paolo BASTIANELLI - ARCELORMITTAL

Kari VANKEIRSBILCK - AON

Mathias LOOSE - AON

Bart VAN DEN BUSSCHE - PwC Belgium

Sara VANDERSTRAETEN - PwC Belgium

 

Objectifs pédagogiques

• Krijg zicht op de belangrijkste trends betreffende verloning
• De kennis over de flexibele verloningsstelsels

 

Donderdag 31 mei 2018 - Voormiddag

Deze training zal plaatsvinden in Novotel Mechelen Centrum (Van Beethovenstraat 1, 2800 Mechelen, België)

IAB: deze opleiding is erkend door het Instituut van de Accountants en de Belastingconsulenten:(accreditatienummer: B0487/2016-05)

Voormiddag verzorgd door:
Bart VAN DEN BUSSCHE - Director - PwC
Mathias LOOSE - Senior Sales Manager - AON

Sara VANDERSTRAETEN – Senior Manager - PwC

Kari VANKEIRSBILCK - HR Manager - AON

Paolo BASTIANELLI - HR Verantwoordelijke -  ArcelorMittal Industeel Belgium

 

Hoe de haalbaarheidsstudie van een flexibel verloningsplan uitvoeren?
• Wat is een flexplan?
• Hoe een haalbaarheidsstudie laten slagen?
- Wat zijn de te bereiken doelstellingen?
- Wat zijn de wettelijke, sociale en fiscale vereisten en aandachtspunten?
- Welke collectieve / individuele veiligheidsmaatregelen moeten worden ingesteld?
- Welke rol kunnen de sociale partners spelen?
- Wat zijn de budgettaire limieten?
• Enkele praktische illustraties
- Myflex: welke personalisatie is er mogelijk met deze tool?
- Mybonus: wat zijn de voordelen? Welke andere aangepaste oplossingen zijn er mogelijk?

• Getuigenis over de bedrijfswagen:

- Hoe een aanbod zonder meerkosten aanbieden?

- Hoe kan dit aanbod worden geïntegreerd in het kader van het beleid om personeel aan te trekken en vast te houden?

- Hoe kan het tot alle medewerkers worden uitgebreid?

• Focus op enkele recente ontwikkelingen in de praktijk van de RSZ / fiscale rulings
Bart VAN DEN BUSSCHE
Director
PWC

Paolo BASTIANELLI 
 HR Verantwoordelijke

ARCELORMITTAL INDUSTEEL BELGIUM
 

Hoe het flexibel verloningsplan implementeren?
• Wat zijn de verwachtingen en doelstellingen voor een flexibel verloningsplan?
• Wat zijn de moeilijkheden? Wat zijn de uitdagingen? Wat zijn op vandaag beschikbare oplossingen?
• Wat zijn de trends op de markt?
- « Total Reward Statements » (TRS)?
- Flex plan en bonus
- Andere…
• Verwerking van het keuzeproces/ administratieve ontlasting mogelijk ?
• Welke stappen moet u volgen om het project te implementeren?
• Voorbeeld van een implementatietraject
• Voorbeeld van een werknemersplatform en “user experience”
• Voorbeeld van werkgeversplatform -dashboard
Mathias LOOSE
Senior Sales Manager
AON

 

Getuigenis over de implementatie: uitvoering van Flexplan binnen AON sinds april 2018
• Met welke moeilijkheden werden we geconfronteerd?
• Welke oplossingen werden ontwikkeld?
• Wat zijn de voordelen na enkele maanden?
Kari VANKEIRSBILCK
Human Resources Manager
AON

Public concerné

• HR-Directeurs -managers en -verantwoordelijken
• Financieel directeurs, bedrijfsleiders, zaakvoerders
• HR-specialisten, Compensation & Benefits managers
• Consulenten personeelsbeleid, loonspecialisten
• Payrollers
• Medewerkers van Sociale scretariaten of in human resources
• Advocaten en juristen in arbeids-en sociaalrecht
• Eender welke vakmensen die bij loonactiviteiten betrokken zijn

 

Prérequis

Aucun

Approche pédagogique

• Een plan van aanpak met aandacht voor de praktische gevolgen wordt gegeven door specialisten ter zake
INTERACTIVITEIT
• Een programma met tal van praktische voorbeelden
• Netwerken en uitwisselen van ervaringen
• Een doelgerichte en interactieve opleiding
• Mogelijkheid tot het stellen van vragen en een interactief debat
• Hebt u al vragen voor de sprekers? Stuur een mail naar jfdesaintmarcq@ifexecutives.com.

Sessions

N'hésitez pas à nous contacter pour connaître les prochaines dates (tél : 02 533 10 22) ou pour avoir cette formation en intra

Tarifs

  • excl. btw. - 1 voormiddag : 400 €

Actu éditions

Droit et contentieux de la fonction publique

Droit et contentieux de la fonction publiqueLe droit et le contentieux de la fonction publique ont fortement évolué ces dix dernières années : bénéficiez d’une approche pragmatique par des praticiens chevronnés
En savoir plus

Influencer avec éthique

Influencer avec éthiqueComment faire adhérer l’autre, les autres à son projet et être crédible à long terme ? Comment construire une stratégie influente...
En savoir plus
 
 
Contact - tél : 02 533 10 20
Coordonnées et plan d'accès